Stil de alimentatie RAW

Se vehiculeaza tot mai des un nou curent in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa, bazat pe principii vegetariene dar ca element de noutate prepararea alimentelor se face fara foc, coacere sau aburire. Stilul se numeste Raw(se citeste ro) si mai poarta numele de „alimentatie bazata pe cruditati” sau „naturism”, pornind de la ideologia conform careia hrana cea mai sanatoasa este hrana in stare naturala, neprocesata termic.

Este evident ca alimentatia cruda ne face sa ne simtim bine, ne da energie, ne scapa de constipatie, elimina unele depuneri de pe vasele sangvine datorita clorofilei, este aportul cel mai important de antioxidanti ce incetinesc procesul de imbatranire, descompun grasimile si chiar ard calorii. Unul din alimentele care te slabesc pentru ca au nevoie de energie pentru a fi digerate, este varza. Intr-un articol viitor voi posta o lista intreaga cu alimente cu aceste proprietati.

Multi dintre raw food-istii de astazi au adoptat acest stil initial ca pe o cura de detoxifiere, si datorita avantajelor tot mai multe observate si simtite  de la o zi la alta, au adoptat Raw ca stil de viata. Regimul Raw nu contine lactate, oua sau carne.

Inteleg ca se deduc mai multe avantaje din acest stil de alimentatie, economie de timp, economie de spatiu, eliminarea instrumentelor de gatit,economisirea resurselor ca: gazul , focul , curentul si asa mai departe.

Citata in blogul think out of the box, Ligia Pop ne lamureste:

„Ingredientele din alimentaţia vegană fără foc se pot combina variat şi corect din punct de vedere nutriţional, astfel încât rezultatele să fie pe gusturile oricărui gurmand. Când vorbesc despre „raw” – crud, nu mă refer numai la morcovi sau salate goale. Alimentaţia vegană fără foc cuprinde foarte multe reţete deosebite, la care mulţi nici nu visează: de la lapte de migdale, susan sau orez, pâine din nuci şi combinaţii diverse de seminţe germinate, pizza, pateuri şi unturi vegetale, brânzeturi din nuci cu un gust excepţional, chiftele, ciuperci cu maioneză, legume marinate, deserturi extrem de simple şi delicioase, torturi, îngheţate şi prăjituri sănătoase, în special pentru copiii noştri. Stilul acesta de viaţă nu este extremist, ci promovează consumarea unor cantităţi cât mai mari de mâncare în stare naturală, dar fiecare este liber să îşi aleagă proporţia dintre mâncarea raw vegană şi mâncarea vegană sau vegetariană gătită. Marea majoritate a „raw foodiştilor” consumă un procent de 60-80% crud şi restul de 20-40% mâncare gătită vegetariană sau vegană, precum supe de legume, preparate făcute la slow cooker (aparat cu gătire lentă), la temperatura de 40˚C, pe o perioadă mai lungă, la aburi, la cuptor în vase de lut sau ceramică, pe scurt – cât mai natural posibil”.

In continuare vedeti si piramida alimentelor Vegane:

piramida

Sunt putine astfel de aparate care prepara mancarea la temperaturi scazute de 40 grade. Singurele vase capabile sunt cele cu termostat reglabil sau cu afisaj electronic reglabil. Aburitoarele pentru prepararea alimentelor asadar cad din discutie, datorita faptului ca acestea trebuie sa atinga pragul de 100 grade minim pentru a functiona. Alt dezavantaj este ca acel abur frumos mirositor contine vitaminele, nutrientii si proprietatile alimentelor preparate de tine.

In consumul de hrana vie, chiar daca predomina avantajele,  vom avea totusi grija  sa tinem cont de avertizarile nutritionistilor:

1. Un aport crescut de fibre poate genera balonare şi constipaţie la începutul regimului. De aceea, cantitatea de fibre trebuie să fie mărită treptat.
2. Riscul de contaminare cu microbi şi paraziţi este destul de mare, din moment ce alimentele nu sunt tratate termic. Trebuie să te asiguri că ai spălat foarte bine toate alimentele, iar un truc la care poţi să apelezi este acela de a le lăsa câteva minute în apă cu oţet sau să le găteşti puţin la abur.
3. Pot să apară intoxicaţii alimentare dacă alimentele sunt contaminate cu diverse microorganisme.
4. Pot să apară carenţe de vitamine şi minerale dacă nu ai un regim variat de alimente vegane
5. Pot să apară stări de moleşeală şi ameţeli, efecte normale cauzate în momentul în care organismul începe să elimine toxinele. Aceste efecte apar de regulă la începutul unui regim raw/vegan. Eva.ro

Un bun imbold pentru a trece la testarea acestor principii este motivatia de a arata bine in costumul de baie in concediul care se apropie, fie el in august sau mai devreme, avem timp sa incercam preparatele chiar la noi acasa. O varianta si mai simpla, ar fi sa ne facem un abonament la un restaurant care vireaza la domiciliu preparatele Raw, proaspete si preparate atent cu dragoste. Dana Sota ne recomanda Andreea Lăzărescu pentru comenzi la domiciliu. Gasiti detalii pe blogul Andreei Lăzărescu.

Laura J.

3 responses to “Stil de alimentatie RAW

  1. Am gasit o lista intreaga de bauturi ale silului RAW:
    Bauturi
    1.Sucul de dimineata-theCUCCHIAIO
    2.Suc mar-kiwi-portocala-Bucataria Vie
    3.Lapte de migdale-Bucataria Vie
    4.Ceaiuri macerate si sucuri acidulate prin fermentatie naturala- Bun si sanatos
    5.Suc de mere verzi si lime-Bun si sanatos
    6.Bautura din migdale sau “Lapte din migdale”-Bun si sanatos
    7.Suc acidulat de portocale-Bun si sanatos
    8.Proiect Smoothie- Corina Bacalu
    9.Vit C tonic super smoothie-Corina Bacalu
    10.Suc de afine si catina-Corina Bacalu
    11.Compot de fructe raw ( Raw fruit compote)-Corina Bacalu
    12.Pink Smoothie-Corina Bacalu
    13.Voda’n Loboda!-Corina Bacalu
    14.Purrrrple zmuti-Corina Bacalu
    15.Capuccino energizer-Corina Bacalu
    16.Lapte de susan – Sesame milk-Corina Bacalu
    17.Popeye’s Spinach-Corina Bacalu
    18.Sucul serbet de lamaie-Crazy Good Raw
    19.Combo probiotic-Crazy Good Raw
    20.Sucul pasiunii-Crazy Good Raw
    21.Sucul pentru gurmanzii sanatosi-Crazy Good Raw
    22.Lemon & Ginger Zinger-Crazy Good Raw
    23.Un suc. Un super suc-Crazy Good Raw
    24.Lapte de migdale- Crud si Sanatos
    25.Smoothie de banane cu ghimbir (PROPRIE)-Crud si Sanatos
    26.Smoothie cu plante salbatice-Mimi Walter
    27.Smoothie cu fragi si plante din flora spontana-Mimi Walter
    28.Lapte de cocos -Doina Oprea
    29.Lapte de migdale/nuci-Doina Oprea
    30.Lapte din nuci cu fructe de acai -Doina Oprea
    31.Lapte din nuci cu valente terapeutice-Doina Oprea
    32.Ambrozie cu gojie berries-Doina Oprea
    33.Kombucha – Ceaiul Zeilor -Doina Oprea
    34.Kombucha cu fructe -Doina Oprea
    35.Nectar de pere cu capsuni si portocale-Doina Oprea
    36.Cocktail verde cu suc de portocale -Doina Oprea
    37.Suc verde “Inceput de primavara”-Doina Oprea
    38.Suc verde “Kale si portocale”-Doina Oprea
    39.Suc verde “Primavara” -Doina Oprea
    40.Iarba de grau -Doina Oprea
    41.Piure de kale cu citrice -Doina Oprea
    42.Smoothie din frunze de patrunjel cu aroma de zmeura-Doina Oprea
    43.Suc de legume “Eroica” -Doina Oprea
    44.Lapte de susan-Ramona Chivereanu
    45.Smoothie cu spanac şi măr-Ramona Chivereanu
    46.Nici o zi fara “Green Smoothie”-Raw is fun
    47.MăCeșele-sursa de vitamina C-Arawma de viata
    48.Green Kids?- uite ca se poate-Arawma de viata
    49.CUM SE FACE REJUVELACUL-Raw style
    50.NECTAR ENERGIZANT CU CATINA, GOJI SI GHIMBIR-Raw style
    51.CUM SE FACE OTETUL DE MERE CU MIERE-Raw style
    52.APA DE ARGILA, APA DE TARATE SI APA DE LEGUME-Raw style
    53.Raw Energy Drinks (Multumesc Corina!)-Raw style
    54.Cum se face hidromelul ? -Raw style
    55.ARTA CEAIULUI RAW-Raw style
    56.Nectar de dovleac-Raw style
    57.Un Nectar Divin-Raw style
    58.Milk-shake de exceptie-Raw style
    59.Cum se face borsul?-Raw style
    60.Smoothie super cremos-Raw lifestyle
    61.Smoothie dulce-acrișor cu zmeură-Raw lifestyle
    62.Lapte de susan-Raw lifestyle

    • Buna mama Venus, te rog sa ne ajuti cu o lista de ingrediente pentru pregatirea unei bauturi incercate de tine, si modul de pregatire,multumesc

  2. Ar fi bine de stiut ca din familia cerealelor sa eliminam graul „modern” care ne imbolnaveste prin continutul sau de gliadina,
    noua proteina,un opiat ce afecteaza toata populatia prin stimularea apetitului ceea ce duce la un consum in medie cu 440 calorii mai mult pe zi, 365 de zile pe an, conform declaratiilor dr. William Davis.

Tu ce crezi draga mea?

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s